کراتین نانو گلوبال با سایر کراتین ها چه تفاوتی دارد ؟

 

تفاوت کراتین نانو گلوبال با سایر کراتین ها در چیست :

کراتین نانو گلوبال یکی از انواع کراتین هایی می باشد که روی مو انجام می شود، اما کراتین نانو گلوبال تفاوت زیادی با کراتین های دیگری دارد که بسیاری از آرایشگران در سالن های آرایشی آن را انجام می دهند. کراتین نانو گلوبال به دلیل مواد تشکیل دهنده ای که دارد موهای آسیب دیده را به خوبی درمان می کند و به همین دلیل افراد بسیاری که موهایی آسیب دیده دارند از این روش زیبایی استفاده می کنند. اما کراتین های دیگر موجب آسیب رسانی به مو می شوند و بعد از آن باید با روش هایی دیگر موها را ترمیم کنند.

به طور کلی نمی توان گفت کراتین های دیگر به مو آسیب می رسانند ولی اگر شما از کراتین های دیگر به طور مداوم استفاده کنید امکان دارد که موهایتان آسیب ببیند. بنابراین اگر بخواهید هم باری دیگر موهای خود را کراتین کنید و هم اینکه موهای آسیب دیده را ترمیم کنید باید از روش کراتین نانو گلوبال استفاده نمایید. برخی از تفاوت هایی که بین کراتین نانو گلوبال و سایر کراتین ها وجود دارد را در ادامه بیان می کنیم تا متوجه مزیت کراتین های نانو گلوبال شوید.

کراتین نانو گلوبال

برخی از تفاوت های کراتین نانو گلوبال با سایر کراتین ها :

همانطوری که بیان کردیم کراتین نانو گلوبال به دلیل مواد تشکیل دهنده ای درون آن می باشد با سایر کراتین ها تفاوت دارد. برخی از این تفاوت ها موجب شده است که بیشتر افراد از کراتینه نانو گلوبال استفاده کنند تا موهایی زیبا و سالم داشته باشند. برای اینکه با تفاوت های کراتین نانو گلوبال با سایر کراتین ها آشنایی بیشتری داشته باشید برخی از آنها را در ادامه بیان می کنیم.

  1. خطر ابتلا به سرطان :

مواد تشکیل دهنده ای که در سایر کراتین ها وجود دارد معمولا دارای فرمالدئید می باشد، که این مواد موجب می شود عوامل سرطان در بدن تحریک شود. با اینکه این مواد رشته های شیمیایی مو را به رشد تحریک می کنند و همچنین موها را صاف تر می سازند، ولی برخی از مواقع بسیار خطرناک می باشند. البته باید دقت داشته باشید که اگر اثرات این مواد و دز آن بالا باشد موجب سوزش چشم، عطسه و … شود.

اما کراتین نانو گلوبال از آنجایی که گیاهی می باشد و بیشتر موادی که درون آن وجود دارد گیاهی است، عوامل سرطان زا بع هیچ عنوان تحریک نمی کند، بلکه موجب رشد و تقویت مو می شود، به همین دلیل است که بیشتر کسانی که در این زمینه تخصص دارند توصیه می کنند که از این کراتین استفاده کنید.

 

کراتین نانو گلوبال

  1. افزایش ریزش مو :

یکی دیگر از عوارضی که سایر کراتین ها دارند این است که ریزش مو را بیشتر می کنند، چرا که مواد درون آنها شیمیایی می باشد و به همین دلیل مو را بسیار نازک تر می کنند. استفاده از این کراتین ها موجب می شود قسمتی از سر شما دچار کچلی شود و این موضوع زیبایی شما را از بین می برد. بسیاری از متخصصان هنوز نتوانسته اند دلیل این امر را کشف کنند، اما حدس می زنند دلیل آن دمای زیاد اتو موی باشد.

اما کراتین نانو گلوبال به دلیل موادی که درون خود دارد به فولیکول مو آسیبی وارد نمی کند و به همین دلیل موجب ریزش مو نمی شود، بلکه رشد موها را تقویت می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند.

  1. آسیب دیدن مو :

بدون شک بسیاری از شما می دانید کراتین کردن موها موجب شادابی و تقویت مو می شود، اما گاهی اوقات امکان دارد رطوبت مو را از بین ببرد و مو را خشک کند. در این شرایط اگر شما موهای خود را چندین بار شستشو دهید امکان دارد که آسیبی جدی به موهایتان وارد شود، البته همه این موارد بستگی به کیفیت کراتین و جنس موی شما هم دارد.

اما به طور کلی باید بدانید کراتین نانو گلوبال رطوبت مو را افزایش می دهد و به همین دلیل موهای شما خشک نمی شود، حتی پس از چندین بار شستشو به موهایتان آسیبی وارد نمی شود. بنابراین به همین دلیل است که بسیاری از افراد توصیه می کنند، اگر می خواهید موهای خود را کراتین کنید باید از کراتین رطوبت دهنده استفاده نمایید.

  1. حساسیت :

بسیاری از کسانی که موهای شما را کراتین می کنند بر این باور هستند که این یک درمان طبیعی می باشد و هیچ آسیبی به شما وارد نمی کند. اما باید بانید برخی از افرادی که به مواد شیمیایی حساسیت دارند امکان دارد دچار خارش پوست، اگزما، خشکی و یا درماتیت شوند. بنابراین اگر بدن شما آمادگی مبتلا شدن به این بیماری ها را دارد و نسبت به مواد شیمیایی حساسیت دارید بهتر است که از این مواد استفاده نکنید و در صورتی هم که می خواهید استفاده کنید با یک متخصص که با این امور و در زمینه کراتین آشنایی های لازم را دارد مشورت نمایید.

توصیه ما به شما این است که اگر به کراتین های دیگر که دارای مواد شیمیایی هستند حساسیت دارید بهتر است از کراتین نانو گلوبال استفاده کنید، چرا که این نوع از کراتین مو دارای مواد شیمیایی نمی باشد و مواد اصلی که درون آن وجود دارد گیاهی است. به همین دلیل شما می توانید به این نوع از کراتین اعتماد کامل داشته باشید. بسیاری از کسانی که هنوز برای درمان بیماری های خود از روش های سنتی استفاده می کنند، می توانند از این نوع کراتین برای درمان موهای آسیب خود استفاده نمایند.

 

نتیجه گیری در مورد تفاوت کراتین نانو گلوبال با سایر کراتین ها :

همانطوری که متوجه شدید و بیان کردیم کراتین نانو گلوبال با سایر کراتین ها بسیار تفاوت دارد و این امر به دلیل مواد تشکیل دهنده ای می باشد که درون کراتینه نانو گلوبال وجود دارد. البته شما پیش از اینکه از این نوع کراتین استفاده کنید باید به یکی از نکات بسیار دقت داشته باشید تا از اصل بودن آن اطمینان کامل به دست آورید.

شما هرگز فراموش نکنید که پیش از استفاده از این نوع کراتین مقداری از آن را روی دست خود تست کنید. اگر بوی آن شما را آزار نداد و یا پوستتان واکنشی به آن نشان نداد از آن استفاده نمایید.