روش های مراقبت از موهای کراتینه

 

مراقبت از موهای کراتینه شده :

مراقبت از موهای کراتینه بعد از انجام کراتینه بسیار مهم می باشد، چرا که تاثیر بسیاری در سلامت موها دارد. بسیاری از خانم هایی که برای زیبایی موهای خود از روش کراتینه استفاده می کنند باید در مورد مراقبت از موهای کراتینه اطلاعات کافی داشته باشند. یکی از مهمترین اشتباهاتی که خانم ها انجام می دهند این است که مواد شیمیایی را تا مدت ها روی موی خود نگه می دارند و از محصولاتی که برای مراقبت از موها معرفی شده به خوبی استفاده نمی کنند.

گاهی اوقات بسیاری از خانم ها برای مراقبت از موهای کراتینه از روش های خانگی استفاده می کنند، که این روش ها به هیچ عنوان مناسب نمی باشد، چرا که به موهای شما را شکننده تر می سازد و بعد از آن موجب ریزش مو می گرددو شما باید بدانید همانطوری که کراتینه نقش بسیار مهمی در زیبایی مو دارد، مراقبت از موهای کراتینه هم بسیار مهم می باشد، چرا که زیبایی موهای شما و ماندگاری کراتینه روی موها به مراقبت از موهای کراتینه بستگی دارد. بنابراین شما باید به خوبی از موهای کراتینه خود مراقبت کنید. در ادامه برخی از مواردی که در مراقبت از موهای کراتینه بسیار مهم است را بیان می کنیم تا آشنایی بیشتری با این موارد داشته باشید.

مراقبت از موهای کراتینه

روش های مراقبت از موهای کراتینه :

همانطوری که بیان کردیم مراقبت از موهای کراتینه بسیار مهم و حساس می باشد، چرا که اگر شما به خوبی از موهای کراتینه شده خود مراقبت کنید همیشه موهای سالم و زیبا خواهید داشت، در غیر این صورت امکان دارد موهای شما دچار آسیب دیدگی شود. بنابراین باید به برخی از نکات مراقبت از موهای کراتینه بسیار توجه داشته باشید، این نکات و روش ها را در ادامه معرفی می کنیم.

  1. زمان خواب :

از آنجایی که دوام و ماندگاری موهای کراتینه شده بین ۴ الی ۵ ماه می باشد، شما باید در این مدت زمان بسیار به موهای خود اهمیت دهید. شما باید هنگام خوابیدن از بالش هایی استفاده کنید که جنس آنها ابریشم است، چرا که ابریشم و یا ساتن رطوبت موهای شما را به خوبی حفظ می کند، همچنین میزانی اصطکاک بین بالش و موهای شما را کاهش می دهد. اگر شما از این بالش ها استفاده کنید از شکستگی موهای شما جلوگیری می شود و تا مدت زمان طولانی شما موهایی براق و صاف خواهید داشت.

دقت داشته باشید که یکی از مهمترین نکته ای که در مورد مراقبت از موهای کراتینه وجود دارد همین مسئله است. به این دلیل که بالش های دیگر رطوبت مو را کاهش می دهند و موجب شکستگی مو می شوند. اگر شما از خواب بیدار شدید و مشاهده نمودید که موهایتان مقداری خم شده بهتر است با استفاده از اتو مو موهای خود را صاف کنید.

مراقبت از موهای کراتینه

  1. انتخاب شامپو :

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که در مراقبت از موهای کراتینه باید به آن دقت داشته باشیم انتخاب شامپویی مناسب است. شما برای اینکه ماندگاری و لطافت موهای کراتینه شده را حفظ کنید باید از شامپوهایی که دارای سولفات سدیم هستند استفاده نکنید، چرا که کراتین موهای شما را از بین می برند. یکی دیگر از موادی که کراتین را از بین می برد آب شور و کلر می باشد، به همین دلیل باید از رفتن به استخر و دریا بدون کلاه خودداری کنید.

در صورتی که شما مجبور شدید برای شنا به استخر یا دریا بروید، و مطمئن هستید که موهایتان خیس می شود بهتر است از نرم کننده استفاده کنید، و با آن به خوبی سر خود را بدون اینکه سر خود را بشویید ماساژ دهید. به کار گرفتن این روش باعث می شود کلر و شوری آب به درون موهای کراتینه شما نفوذ نکند.

  1. مشکل پیچ خوردگی :

یکی دیگر از روش های مراقبت از موهای کراتینه این است که شما تا ۴ روز نباید موهای خود را دستکاری کنید، چرا که امکان دارد موها دچار پیچ خوردگی شوند. به همین دلیل بهتر است تا ۳ روز اول به هیچ عنوان از گیر سر، و یا کش سر استفاده نکنید. همچنین تا ۳ روز نباید به موهای شما آب بخورد و اگر اتفاقی به موهایتان آب خورد سریعا آن را با سشوار خشک کنید.

  1. کوتاهی موها :

یکی از آسیب پذیرترین قسمت هایی که در موی سر وجود دارد پایین مو می باشد. اگر پایین مو دارای موخوره باشد، سراسر مو را درگیر می کند، به همین دلیل به مراقبت از موهای کراتینه بسیار باید اهمیت دهید. اگر انتهای موهایتان دارای موخوره و آسیب دیدگی بود بدون شک باید آن را کوتاه کنید تا به سراسر موهای شما سرایت نکند.

مراقبت از موهای کراتینه

  1. استفاده از نرم کننده :

کراتینه کردن موهای موجب لخت شدن مو می شود و به همین دلیل بسیار به آن باید توجه کنید، چرا که بر اثر کراتین روغن طبیعی مو از بین می رود. شما برای اینکه رطوبت موهای خود را بازگردانید به هیچ عنوان نباید از وازلین و یا مواد چرب دیگر استفاده کنید، بلکه بهتر است از یک نرم کننده ای استفاده کنید که کیفیت مطلوبی داشته باشد تا به موهای شما آسیبی جدی وارد نشود.

شما بعد از اینکه موهای خود را با شامپو شستشو دادید، با نرم کننده موهای خود را ماساژ دهید تا رطوبت موهایتان را بیشتر کنید. اینکه چه میزان باید از نرم کننده استفاده نمایید بستگی به اندازه موهایتان دارد، دقت داشته باشید که بعد از آن باید نرم کننده را به خوبی در سر خود شستشو دهید تا موجب آسیب به موهای شما نشود.

  1. آرایش موهای کراتینه شده :

برای اینکه مراقبت از موهای کراتینه را به خوبی انجام دهید، باید مدل مویی را انتخاب کنید که انتهای مو به سمت بالا باشد، چرا که این مدل مو موجب می شود، موها از نور دور نگه داشته شوند و اگر نور به آن نتابد رطوبت خود را به خوبی حفظ می کنند و درخشش بیشتری خواهند داشت. به طور کلی شما اگر از این مدل مو استفاده کنید سلامت موهایتان تضمین شده است.

در نتیجه با به کارگیری این روش هایی که بیان کردیم به خوبی می توانید از موهای کراتینه شده مراقبت نمایید.