مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا

مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا

مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا یکی از مهمترین اقداماتی است که شما باید به آن بسیار اهمیت دهید، چرا که پوست سالم در زیبایی تاثیر بسزایی دارد و اگر در معرض آلودگی قرار بگیرد، امکان دارد سلامت خود را از دست بدهد. مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا در دنیای امروزی بسیار رایج شده است و از آنجایی که آنتی اکسیدان های پوست در برابر آلودگی واکنش نشان می دهند و زودتر پیر می شوند باید به مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا بسیار اهمیت دهیم.

به گفته بسیاری از پزشکان آلودگی هوا تاثیر بسیار بدی روی سلامت و زیبایی پوست شما می گذارد و به همین دلیل باید با برخی از روش های مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا آشنا شوید تا بهتر بتوانید از پوست خود مراقبت نمایید. پوست شما یکی از مهمترین اعضای صورتتان می باشد که اگر به سلامتی آن همیشه اهمیت دهید پوستی بسیار زیبا خواهید داشت.

یکی از بهترین راهکارهایی که می توانید برای مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا انجام دهید مراجعه به کلینیک زیبایی می باشد. آنها با تخصصی که در این زمینه دارند به خوبی می توانند راهکارهایی را برای زیبایی پوستتان ارائه دهند. در ادامه برخی از روش هایی که کلینیک های زیبایی برای مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا را بیان می کنیم تا آشنایی بیشتری با آنها داشته باشید.

 

مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا

معرفی برخی از روش های کلینیک های زیبایی برای مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا :

امروزه در بیشتر شهرهایی که زندگی می کنیم هوای آلوده دارند و این آلودگی برای سلامت انسان بسیار خطرناک است. اگر شما مدام در مقابل آلودگی هوا باشید، عوارض پیری بسیار زودتر از دیگران به سراغتان می آید. در نتیجه باید به فکر راه چاره ای باشید و بهترین راه شما این است که به کلینیک ها زیبای پوست و مو مراجعه کنید. آنها بهترین روش های مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا را به شما معرفی می کنند. در ادامه برخی از این روش ها را بیان می کنیم تا آشنایی بیشتری با آنها داشته باشید.

  1. استفاده کردن از کرم های آنتی اکسیدان :

شما بعد از اینکه صورت خود را تمیز کردید باید از کرم های آنتی اکسیدان استفاده نمایید که حاوی ویتامین های C و  E می باشند. این ویتامین ها از تشکیل رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و این عامل موجب می شود که پوست دیرتر چروک شود. چرا که عوامل خارجی مانند آلودگی هوا دارای اشعه ماوراء بنفش بسیاری هستند و به پوست آسیب می زنند.

البته باید دقت داشته باشید که از این کرم ها در غلظت های گوناگونی وجود دارد، و اینکه کدام یک از آنها باید برای شما استفاده شود را باید متخصصین این امور تشخیص دهند که چه مقداری از این کرم را پوست شما نیاز دارد. ابتدا از غلظت پایین کرم ها برای پوست شما استفاده می شود و بعد از آن غلظت کرم ها را افزایش دهید تا موجب تحریک پوستی نشود.

  1. هیدراته کردن پوست :

هیدراته کردن یعنی مرطوب نگه داشتن پوست، اگر پوست شما همیشه مرطوب باشد لایه ای در پوست ایجاد می شود که از پوست شما در برابر آلودگی هوا مراقبت می کند. بنابراین باید بدانید یکی از روش های مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا هیدراته کردن می باشد که بسیار حیاتی است.

مرطوب کننده های پوستی بسیاری وجود دارد که هریک از آنها ویژگی های متفاوتی دارند. بیشتر متخصصینی که به طور کامل با کرم های مرطوب کننده آشنایی دارند می گویند باید صبح ها از کرم مرطوب کننده سبک استفاده کنید و شب ها مرطوب کننده قوی را مورد استفاده قرار دهید تا همیشه پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

  1. مراجعه کردن به یک کلینیک پوست :

اگر شما می خواهید بهترین روش ممکن برای مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا را داشته باشید باید به یک کلینیک پوست مراجعه کنید تا بعد از اینکه پوست شما را مورد بررسی قرار دادند بهترین روش ها درمانی را برای شما تجویز کنند. اگر شما به صورت روزانه از پوست خود محافظت می کنید تا آن را آسیب دور نگه دارید باید بدانید انواع درمانی های پوستی دیگر هم وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به کلینیک پوست با این درمان ها آشنا شوید تا از این طریق پوستی زیبا و سالم داشته باشید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب :

اگر به پوست شما آب کافی نرسد، بعد از مدتی به طور کامل رطوبت خود را از دست می دهد و اگر رطوبت پوست از بین برود درخشندگی پوست شما هم دیگر وجود نخواهد داشت. بنابراین یکی از روش های مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا که بسیار مهم است و باید به آن عمل کنید این است که روزانه ۸ لیوان آب باید بنوشید.

مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا

  1. حواستان به جایی که می خواهید بروید باشد :

اگر شما می خواهید به خوبی مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا را انجام دهید باید مکان هایی را که می خواهید در آنجا باشید را از نظر آلودگی هوا شناسایی کنید. خیابان هایی که بسیار شلوغ هستند بدون شک آلودگی بیشتری دارند و اگر کار شما و فعالیت روزانه ای که دارید مربوط به مکان هایی است که آلودگی زیادی دارند باید بیشتر مراقب پوست خود باشید. چرا که شما زودتر از افراد دیگر دچار پیری می شوید و چین و چروک های صورتتان بیشتر می شود.

  1. پوست خود را همیشه شب ها تمیز کنید :

اگر به کلینیک های پوست مراجعه کنید برای مراقبت از پوست در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا بدون شک به شما دستور می دهند که باید همیشه شب ها پیش از اینکه به رختخواب بروید پوست خود را تمیز کنید. شما با این روش سلول های مرده صورت خود را از بین می برید و پوستتان روشن تر می شود.