مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا

مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا

مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا امر بسیار مهمی می باشد و بسیاری از کارشناسان مو و پوست توصیه های مهمی برای مراقبت از مو ارائه می دهند. اشتباهات بسیاری وجود دارد که امکان دارد شما آنها را انجام دهید و از آنها غافل باشید، یکی از آنها این است که شما با طرز مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا آشنایی ندارید و موهای خود بسیار خشن رفتار می کنید و همین امر موجب از بین رفتن سلامتی موهای شما می شود.

از آنجایی که هوای آلوده در بیشتر شهرها وجود دارد، مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا بسیار مهم است و شما باید به آن بسیار اهمیت دهید. گاهی اوقات پیش می آید که موهای شما با موهای ایده آلی که همیشه آرزویش را داشتید متفاوت است و به همین دلیل به دنبال علت آن می گردید. شما باید دقت داشته باشید که به مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا بسیار اهمیت دهید تا همیشه موهایی زیبا و سالم داشته باشید.

شاید در نظر اول برایتان این سوال پیش آید که آیا واقعا آلودگی هوا بر زیبایی مو تاثیر دارد و یا اینکه تاثیری ندارد. به همین دلیل باید بدانید آلودگی هوا به طور جدی بسیار بر سلامت مو تاثیر می گذارد و شما می توانید برای مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا به کلینیک های زیبایی مو مراجعه کنید تا آنها بهترین روش های درمانی را به شما معرفی می کنند. کلینیک های زیبایی از آنجایی که تخصص زیادی در این زمینه دارند به بهترین روش ممکن می توانند در این امر به شما کمک کنند. در ادامه برخی از روش های مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا را که بیشتر کلینیک ها معرفی می کنند را بیان می کنیم.

معرفی برخی از روش های مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا :

همانطوری که بیان کردیم مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا بسیار مهم است. شما روزانه در معرض آلودگی هوا قرار میگیرد و بنابراین باید برخی از اروش هایی که در ادامه بیان می کنیم را رعایت کنید تا همیشه موهای سالمی داشته باشید.

  1. استفاده کردن از سولفات :

آلودگی هوا موجب می شود موهای شما خشک و وز می شود، اگر می خواهید آن را درمان کنید باید از شامپوهایی استفاده نمایید که دارای سولفات کمی می باشند. اگر شامپو سولفات داشه باشد با اینکه موها را بسیار تمیز می کند ولی موجب خشکی بیشتر مو می شود و در نتیجه موهای شما بعد از مدتی شکسته می شوند. بنابراین دقت داشته باشید که از شامپوهایی که دارای سولفات هستند استفاده نکنید.

  1. استفاده نکردن از شامپوهای پاک کننده :

یکی از نکاتی که برای مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا باید رعایت کنید این است که زیاد از شامپوهای نرم کننده و ماسک مو استفاده نکنید. با اینکه این مواد موجب می شود موهای شما حالت بگیرد و آنها را براق کند ولی اگر شما به صورت مکرر از این مواد استفاده کنید چربی های زیادی کف سر شما باقی می ماند و به همین دلیل موها آسیب بیشتری می بیند. در نتیجه شما باید از این مواد هفته ای یک بار استفاده کنید تا آسیب زیادی به موهای شما وارد نشود.

  1. به کلینیک مراجعه کنید :

یکی دیگر از روش های مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا که بسیار مهم است و اگر می خواهید همیشه موهای سالمی داشته باشید باید آن را رعایت کنید، این است که به کلینیک زیبایی مو مراجعه کنید. شما زمانی که به کلینیک زیبایی مو مراجعه می کنید، با وجود متخصصینی که در این زمینه دارند به خوبی می توانند روش های مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا را برای شما بیان کنند و بهترین راهکار را ارائه دهند.

آنها از روش های گوناگونی استفاده می کنند و هر یک از این روش ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی موها دارد و به همین دلیل افراد بسیاری به کلینیک های زیبایی مو مراجعه می کنند و همیشه موهای سالم و زیبایی خواهند داشت. از آنجایی که آلودگی هوا بسیار رایج شده است و به پوست و موی شما آسیب می زند باید همیشه به فکر سلامت موهای خود باشید، چرا که مو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی صورت شما دارد.

 

مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا

  1. در فصل تابستان باید از مو مراقبت کنید :

بسیاری از افراد بر این گمان هستند که فقط باید در فصل زمستان از موهای خود مراقبت کنند، ولی باید بدانید اشعه های آفتاب برای مو بسیار مضر می باشد. شما باید در فصل تابستان برای موهای خود از محصولات مراقبتی استفاده کنید و زمانی که می خواهید حمام آفتاب بگیرید باید از کلاه استفاده کنید. افرادی که بسیار زیاد به استخر می روند باید بسیار به این نکته توجه داشته باشند، چرا که آب استخر بسیار آلوده می باشد و تاثیر منفی بر سلامت مو می گذارد.

  1. تمیز کردن سشوار :

شاید تاکنون بسیاری از شما این موضوع را نمی دانستید که سشوار هم نیاز به تمیز کردن دارد و باید به پاکیزگی آن بسیار اهمیت دهید. در واقع شما زمانی که از سشوار استفاده می کنید گرد و خاک و آلودگی های بسیاری وارد آن می شود که این عوامل موجب می گردد سشوار شما حرارت کمی داشته باشد و به همین دلیل به موهایتان آسیب می زند و بنابراین یکی دیگر از روش های مراقبت از مو در مقابل عوامل طبیعی و آلودگی هوا این است که همیشه باید سشوار خود را تمیز نگه دارید.

۶ با آب داغ دوش نگیرید :

بسیاری از پزشکان و متخصصین پوست به این نتیجه رسیده اند که دوش گرفتن با آب داغ رطوبت مو را از بین می برد و موهای شما خشک و شکننده می شود. به همین دلیل بهتر است چند درجه از حرارت آب را کمتر کنید و با آبی که ولرم است دوش بگیرید، حتی اگر می توانید با آبی نسبتا خنک موهای خود را آبکشی نمایید.