روش های نگهداری از پوست

روش های نگهداری از پوست

پوست یکی از مهمترین اعضای بدن به شمار می رود که باید بسیار به زیبایی آن اهمیت داده شود، به همین دلیل باید با روش های نگهداری از پوست آشنایی داشته باشید. روش های نگهداری از پوست به شما کمک می کند که همیشه مراقب سلامت پوست خود باشید و همیشه جوان بمانید. مراقبت کردن از پوست و روش های نگهداری از پوست یکی از دغدغه هایی می باشد که بیشتر خانم ها با آن مواجه می شوند. هیچ فردی دوست ندارد پوستی تیره و چروک داشته باشد، به همین دلیل همیشه به دنبال روش های نگهداری از پوست می رود و بهترین آنها را برای زیبایی پوست خود به کار می گیرد.

بنابراین همه خانم ها علاقه دارند با استفاده از روش های نگهداری از پوست همیشه زیبا و جوان بمانند. از طرفی زمانی که جوان هستند مایل می باشند همیشه پوستی تمیز و شاداب داشته باشند. پس سعی می کنند از بسیاری از روش ها و خوراکی ها استفاده کنند تا به بهترین نحو ممکن از پوست خود مراقبت کنند. در ادامه برای اینکه با روش های نگهداری از پوست آشنا شوید برخی از آنها را به طور خلاصه بیان می کنیم.

روش های نگهداری از پوست

معرفی برخی از روش های نگهداری از پوست :

همانطوری که بیان کردیم زیبایی پوست بسیار اهمیت دارد و همیشه باید مراقب سلامت پوست خود باشید. به همین دلیل برخی از روش های نگهداری از پوست را بیان می کنیم تا با آنها آشنا شوید و بهتر بتوانید از پوست خود مراقبت نمایید.

  1. افراط در مصرف کرم ضدآفتاب :

استفاده از کرم ضدآفتاب بسیار توصیه می شود و یکی از آسان ترین راه هایی می باشد که شما می توانید پوست خود را همیشه جوان نگه دارید. باید بدانید ۹۰ درصد چین و چروک های صورت بر اثر این است که شما در معرض نور آفتاب قرار می گیرید، ولی اگر از کرم ضدآفتاب استفاده کنید در برابر آفتاب از پوست خود محافظت کرده اید. در واقع باید بدانید کرم ضدآفتاب یکی از روش های نگهداری از پوست است که بسیاری از خانم ها از آن استفاده می کنند.

  1. اسفنج ها و برس های آرایشی خود را تمیز کنید :

در مطالعه ای که بر روی اسفنج های آرایشی انجام شده است بیشتر محققان به این نتیجه رسیده اند که، محل تجمع رشد باکتری ها و آلودگی ها در این برس ها و اسفنج هایی می باشد که شما به طور مدام از آنها استفاده می کنید. بسیاری از خانم ها اسفنج ها و برس های آرایشی خود را هرگز نمی شویند و این مسئله موجب رشد باکتری ها در اسفنج ها می شود. در صورتی که شما باید هر دو هفته یک بار اسفنج ها و برس های آرایشی خود را مایع تمیز کننده و آب ولرم به خوبی شستشو دهید.

  1. خوردن آجیل :

همه ما به خوبی می دانیم یکی از روش های نگهداری از پوست که بسیار مهم می باشد تغذیه است. اگر تغذیه شما سالم و مقوی باشد بدون شک پوست و موی زیبایی خواهید داشت، بنابراین باید به تغذیه خود بسیار اهمیت دهید. با توجه به مطالعاتی که بیشتر محققان بر روی تاثیر خوردن آجیل روی پوست داشته اند، به این نتیجه رسیده اند که مغر آجیل حاوی مقادیر بسیار زیادی از سلنیوم است. سلینوم موجب افزایش خاصیت کشسانی پوست می شود و احتمال مبتلا شدن به سرطان را بسیار کاهی می دهد. در نتیجه باید سعی کنید روزانه یک مشت آجیل مصرف کنید تا همیشه پوستی زیبا و سالم داشته باشید.

 

روش های نگهداری از پوست

 

  1. استفاده از سرم های پوستی :

یک دیگر از روش های نگهداری از پوست که به تازگی بسیاری از محققان آن را تایید کرده اند  استفاده از سرم های پوستی می باشد. اگر شما مقدار بسیار کمی از این سرم ها را استفاده کنید می توانید نتیجه عالی آن را بر روی صورت خود مشاهده کنید. سرم های پوستی بسیار قوی هستند و بهتر از نرم کننده ها و کرم ها عمل می کنند.

سرم های پوستی دارای آنتی اکسیدان می باشند و به همین دلیل از پوست شما در برابر استرس و رادیکال های آزاد دفاع می کنند. و همچنین پنتاپپتیدهایی که در سرم های پوستی وجود دارند کلاژن پوست را بسیار تقویت می کنند، در نتیجه شما باید دنبال سرم هایی باشید که این دو ماده اصلی را در خود داشته باشند.

  1. همیشه گوشی تلفن خود را تمیز کنید :

از آنجایی که بیشتر شما روزانه استفاده بسیار زیادی را از گوشی های تلفن همراه خود دارید، باید به تمیز بودن آن همیشه حساس باشید، چرا که اگر صفحه آن دارای میکروب باشد به پوست شما آسیب وارد می کند. در نتیجه باید بدانید یکی از روش های نگهداری از پوست تمیز نگه داشتن گوشی های همراهتان می باشد. گوشی همراه احتمال دارد حتی از دستشویی های عمومی هم آلوده تر باشد و شما همیشه آن را به سمت گونه ها و فک خود حرکت می دهید، بنابراین آلودگی های آن وارد پوست شما می شود.

  1. پوست خود را در شرایط مناسبی نگه دارید :

یک از مهمترین اقدامات شما برای نگهداری از پوستتان مراحل استفاده از لوازم آرایشی می باشد. به ترتیب بودن این مراحل از برند لوازم آرایشی بسیار مهمتر است. شما باید به محض اینکه پوست خود را شستشو دادید سریعا از موادی استفاده کنید که مواد تشکیل دهنده آن فعال باشد. از آنجایی که محصولات مراقبت از پوست بسیار قوی هستند باید با پوست شما تماس مستقیم داشته باشند. در نتیجه اگر از چندین محصول موثر استفاده می کنید ولی هر یک از آنها با یکدیگر متفاوت هستند باید از ضعیف ترین آنها شروع کنید.

  1. حذف لبنیات از رژیم غذایی :

یکی دیگر از روش های نگهداری از پوست این است که لبنیات زیادی را مصرف نکنید و آن را از رژیم غذایی خود حذف نمایید. اگر حتی مواد لبنی ارگانیک باشند مقدار زیادی از هورمون های گاو را درون خود جای داده اند. هورمون های گاوی موجب می شود که غدد چربی در پوست شما رشد کند و همچنین منافذ پوست را بسیار تحریک می کند و بعد از آن موجب می شود که شما آکنه بزنید.