روش های نگهداری از مو

روش های نگهداری از مو :

همانطوری که می دانیم داشتن موی زیبا و سالم در ظاهر خانم ها بسیار تاثیرگذار می باشد، به همین دلیل باید در مورد روش های نگهداری از مو اطلاعاتی را به دست آورید تا همیشه موهای سالم و زیبایی داشته باشید. بنابراین شما اگر می خواهید از موهای خود مراقبت کنید باید به خوبی با روش های نگهداری از مو آشنایی به دست آورید.

شما باید به زیبایی موهای خود بسیار اهمیت بدهید و همچنین تلاش کنید آنها را زیباتر کنید. در نتیجه برای اینکه بتوانید به خوبی از موهای خود مراقبت کنید برخی از روش های نگهداری از مو را در ادامه برای شما بین می کنیم.

روش های نگهداری از مو

معرفی برخی از روش های نگهداری از مو :

همانطوری که بیان کردیم برای مراقبت از مو باید با روش های نگهداری از مو آشنایی داشته باشید تا همیشه موهای سالم و زیبایی داشته باشید. در ادامه برخی از روش های نگهداری از مو را بیان می کنیم.

  1. شما برای اینکه موهای خود را در حالت ثابت نگه دارید، می توانید از نی یا چنگال استفاده کنید تا موهایتان به خوبی فر شود، و بعد از آن با تافت مو آن را ثابت کنید. استفاده کردن از اتوی مو و وسایل دیگر یکه موهای شما را فر می کند برای سلامتی موهای شما ضرر دارد.
  2. اگر می خواهید همیشه موهای روشنی داشته باشید بهتر است از آبلیمو استفاده کنید. استفاده کردن از آبلیمو به روشن تر کردن موهای شما بسیار کمک می کند و همچنین اگر موهای شما دارای زردی باشد،زردی آن را از بین می برد.
  3. کسانی که می خواهند انواع مختلف بافتن مو و بستن مو را داشته باشند بهتر است که نرم کننده خود را ب آب مخلوط کنند. دقت داشته باشید که نرم کننده باید با آب داغ مخلوط شود که به مواد شیمیایی که درون نرم کننده وجود دارد آسیبی وارد نکند. بعد از اینکه ترکیب نرم کننده را درست کردید آن را روی موهای خیس خود بزنید تا موهایتان حالت بگیرند. این روش به زیبایی موهای شما بسیار کمک می کند.
  4. یکی دیگر از روش های نگهداری از مو که بسیار در زیبایی مو تاثیر گذار می باشد، این است که به نرم کننده خود جوش شیرین اضافه کنید. جوش شیرین دقیقا مانند نرم کننده عمل می کند و موهای شما را بسیار درخشان تر و زیباتر می سازد.
  5. اگر می خواهید گیره سر موهایتان سر جای خود باقی بماند، بهتر است دو دقیقه قبل از اینکه بر روی موهای خود آنها را بزنید از تافت استفاده کنید یعنی روی گل سرها تافت بزنید.
  6. یکی دیگر از روش های نگهداری از مو این است که اگر می خواهید ریزش موی کمتری داشته باشید بهتر است قبل از اینکه دوش بگیرید آنها را شانه بزنید. در این صورت دیگر در حمام شما ریزش موی زیادی نخواهید داشت.
  7. یکی دیگر از روش های نگهداری از مو که بسیار مهم می باشد و باید به آن دقت داشته باشید این است که موهای خود را به طرز صحیح لایه حوله بپیچید. چگونگی پیچاندن موها لایه حوله بسیار مهم می باشد، بهتر است که موهای خود را زیاد رد زیر حوله نگه دارید. بعد از اینکه آب آنها را گرفتید اجازه دهید در فضای آزاد خشک شوند. چرا که اگر مو زیاد در لایه حوله بماند ریشه اش دچار آسیب می شود و همچنین حالت بدی به خود می گیرد.
  8. اگر می خواهید موهای چتری داشته باشید ولی استرس دارید که آیا این مدل برای صورت شما مناسب می باشد یا نمی باشد، بهتر است از اکستنشن استفاده کنید. اکستنشن مو اگر به درست انجام شود در واقع یکی از روش های نگهداری از مو به حساب می آید.
  9. استفاده کردن از روغن نارگیل یکی دیگر از روش های نگهداری از مو مو می باشد که افراد بسیاری از این روش استفاده می کنند. بسیاری از افرادی که موهای خود را به صورت مکرر رنگ می کنند بعد از مدتی موهایشان خشک می شود. روغن نارگیل به رطوبت مو بسیار کمک می کند. همچنین یکی دیگر از مزایای استفاده از روغن نارگیل این است که از شوره سر جلوگیری می کند. شما باید برای زدن روغن نارگیل روی سر خود مقداری از آن را به ریشه های موی خود بزنید و اجازه دهید یک شب روی سرتان بماند و صبح روز بعد با شامپو بسیار معمولی موهای خود را بشویید تا نتیجه عالی آن را مشاهده کنید.

روش های نگهداری از مو

 

  1. یکی دیگر از روش های نگهداری از مو که تاثیر بسیاری در سلامت مو دارد این است که شب ها زمانی که می خواهید به تخت خواب بروید حتما موهای خود را با کش ببندید و یا اینکه آنها را ببافید. بستن مو در شب از ریزش آن جلوگیری می کند و همچنین اگر صبح روز بعد موهای خود را باز کنید حالت زیبایی به خود می گیرد.
  2. یکی دیگر از روش های نگهداری از مو که بسیاری از پزشکان آن را تایید کرده اند، شانه نزدن مو در حالت مرطوب می باشد. شما زمانی که از حمام می آیید و موهای مرطوبی دارید به هیچ عنوان نباید آنها را شانه بزنید، چرا که موی سر شما سه برابر ضعیف می شود و ریزش بیشتری خواهد داشت. شما باید ابتدا موهای خود را با حوله خشک کنید و سپس اجازه دهید رطوبت آن در هوای آزاد به خوبی گرفته شود.
  3. یکی از روش های نگهداری از مو که بسیار باید به آن دقت داشته باشید رژیم غذایی سالم است. نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز، خوردن میوه ها و سبزیجات یکی از بهترین روش های نگهداری از مو می باشد که به صورت خانگی انجام می شود. در واقع باید بدانید اگر می خواهید موهای سالم و زیبایی داشته باشید بهتر است به رژیم غذایی خود بسیار اهمیت دهید.
  4. همچنین یکی دیگر از روش های نگهداری از مو نبستن آن با کش سر محکم می باشد. اگر شما موهای خود را به صورت محکم با کش ببندید، احتمال دارد موهای شما دچار شکستگی شود، پس دقت داشته باشید که اگر می خواهید موهای خود را با کش ببندید آن را بسیار سفت نکنید.